Week 6 7 en 8
13 april 2009 - Cape Town, Zuid-Afrika
Het is al een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven. De enige reden die ik kan geven hiervoor is een depressie. Nee, er is niets ergs gebeurt wat dit veroorzaakte en nee ik mis de familie ook niet (sorry jongens), nee wat het wel veroorzaakte is eigenlijk gewoon het weer. Het is namelijk hier vaker gaan regenen en tja ik ben nou eenmaal niet gekomen vanuit het nattige Nederland om me hier in Cape Town nat te laten regenen. Dus ja, daar werd ik gewoon een beetje down van. Maar ik zal er niet teveel over praten aangezien jullie in Nederland dit fenomeen niet onbekend is. Maar er was niet alleen maar regen hoor, er was ook heel veel zon met heerlijke temperaturen ook al wordt het wel steeds kouder. De laatste tijd zijn de temperaturen gezakt naar een gemiddelde temperatuur van ongeveer 27 graden overdag. Dus best wel koud.
Maar goed, eerst maar iets over het werk. Ehh ja ben druk bezig voor Afrikaanse begrippen natuurlijk. Zoals eerder al gemeld heb ik nu een beetje een doel in het vizier waar ik na toe kan werken. Voor de rest is het eigenlijk niet zo spannend.
Mijn auto heeft wat mankementen laten zien. De dashboardverlichting en een koplamp werkte niet wat het wel heel erg lastig maakt in het donker met de flitspalen. Heb hem daarvoor weg gebracht om dat allemaal te laten repareren. 4 dagen later kreeg ik hem weer terug en bleek die het zelfde mankement te hebben. Dus goede service. Nog een paar dagen later kreeg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Ik die lui weer opgebeld en die hebben uiteindelijk de auto weer werkende gekregen. Ze hebben wel voor mij de auto omgeruild. In plaats van een bruine heb ik nu een zilver blauwe. Heb ook mijn eerste boete gekregen voor fout parkeren. Meteen 500 rand. Omgerekend 45 eurie ofzo.
Verder ben ik nog een weekje ziek thuis gebleven. Blijkt hier één of ander virus rond te gaan dus had toen niet veel mee gemaakt. Qua uitjes heb ik wel weer veel mee gemaakt. We zijn een zaterdag naar een lions park gegaan. Stelde op zich niet zoveel voor, maar wel leuke invulling van de dag. Daarna zijn we naar een croc farm gegaan. Was zeer cool daar. Heb een kleine krokodil mogen vast houden. Was natuurlijk wel op eigen risico, aangezien die beesten iets van 14 ziekten in de bek hebben zitten. Maar goed, laat me niet kennen natuurlijk en pak gewoon zo’n beestje vast. Daarna nog lekker even wezen vissen en natuurlijk ook wat gevangen. Die dag hebben we ook afgesloten met een wijnproevereitje. Was zeer lekker.
Ook hebben we helaas afscheid moeten nemen van Sander. Zijn tijd zat er helaas weer op en moest naar huis. Natuurlijk hebben we dit op passende wijze (lees lekker zuipen en eten) gedaan. De eerste dag was met het hele huis en de tweede dag waren het alleen de mannen. Was dus allemaal zeer gezellig. Na het stappen natuurlijk nog even lekker zwemmen in het zwembad om 4uur s'nachts. Heerlijk gewoon.
Afgelopen zondag zijn we Waterfront gegaan om daar een boottochtje te maken. Was zeer leuk. Duurde ongeveer 1,5 uur met champagne en alles aan boord. Het leuke was nog dat we dit tijdens de zonsondergang hebben gedaan.
Nou morgen, dinsdag, moet ik helaas weer aan het werk (was de afgelopen vrijdag t/m maandag vakantie hier). Dus nu ik weer uit mijn dipje ben zal ik proberen om weer wat vaker een verhaaltje te typen.

Gaat het goed met jou? Je hebt mooie foto's gemaakt vooral die van die kleine leeuwtjes. Er liggen wel heel veel croco's op de stenen daar en die worden ook allemaal nog groot. Nog 12 dagen dan gaan wij die kant ook op. Gaat nu erg snel. Wij hebben je kaartje ontvangen en het lijkt erg mooi daar.
Nou wij spreken elkaar wel weer via msn.
Doeg mam
Geniet er nog maar even van, want time is flying when you're having fun....