Week 5

23 maart 2009 - Cape Town, Zuid-Afrika

Jullie zullen het niet geloven, maar het is eindelijk wat gaan afkoelen. We hebben zelfs even een dag regen gekregen. Maar ja, het is ook wel logisch want hier is ondertussen de herfst begonnen en dan mag het wel wat afkoelen. Maar niet dat jullie denken dat het opeens 15 graden is of zo. De laagste temperatuur die we hebben gehad is toch wel 19 graden. Maar wat is dat koud zeg als je vorige week nog in de 45 graden zat. Brrrrr. Dus voor de mensen die hogere temperaturen bij mij hadden besteld voor in Nederland moeten nog even wachten. Maar goed. Er is weer een week voorbij. Gatver wat gaat dat snel zeg. Is helemaal niet leuk want dat betekent alleen maar dat de datum van vertrek ook snel dichterbij komt.

 

Er zijn weer redelijk wat dingen gebeurd deze afgelopen week. Eerst maar, zoals gewoonlijk, de stage. Ja, deze week zijn we gewoon bij Fairmead Court gebleven, omdat George (dat is onze begeleider hier) niets tegen ons had verteld waar we heen moesten. Dus het lekkere eten ging nog even door. Op zich is er niet veel gebeurd op stage behalve dat we dinsdag eindelijk van George te horen kregen wat de planning was. Ik zou woensdag moeten beginnen bij een andere locatie. Niels (een klasgenoot) zou zich maandag dan bij mij voegen. De nieuwe locatie ligt lekker aan de rand van een township. Het is dan ook een tehuis voor de armen. Ik ga echter niet bij het tehuis werken, maar bij het centrale magazijn wat er aan gekoppeld is. Heb dan ook meteen een opdracht meegekregen dat ik de interne bestelprocedure onder handen moet nemen. Dus eindelijk een doel waar ik iets mee kan doen.

 

Helaas door kon ik die woensdag door redenen niet naar die andere locatie gaan en aangezien we dinsdag voor het laatst waren bij de andere locatie had ik dus een dagje vrij. Donderdag dus lekker wezen werken op de nieuwe locatie. Is wel heel anders dan de vorige locatie, maar dat maakt het ook meteen interessant. Vrijdag was ik vrij omdat ik mijn visum moet verlengen, maar daar ook zo wat meer over. Dus dat was mijn werkweek eigenlijk. 3 dagen “hard” aan het werk.

 

En nu naar het leuke gedeelte. Maandag ben ik een Sander Devils Peak gaan beklimmen. Is een berg dat tegen de tafelberg aanligt. Was een beste klim moet ik je vertellen. Was dan ook goed kapot toen we al halverwege waren. Toen moesten we nog een stuk dat nog steiler was dan het vorige stuk. Soms was het gewoon echt met handen en voeten klimmen. Maar eenmaal boven was het uitzicht toch mooi. Stond wel een beste wind, maar gelukkig hadden we een jas bij ons. De foto’s stonden al online dus die hebben jullie als het goed is al gezien. Toen begon het al aardig donker te worden aangezien we laat vertrokken waren. Dus snel naar beneden en na 3 uur in totaal hiken waren we eindelijk weer bij de auto.

 

Dinsdag was het St. Patricks day. Een Ierse feestdag dus wij als echte Nederlanders zijn natuurlijk deze dag gaan vieren in een Ierse pub. Was zeer gezellig met live muziek en viel drank. Om een uurtje of 12 zijn we weg gegaan omdat de meeste aan het werk moesten de volgende dag. Toen we de taxi terug namen naar Mowbray zagen we dat Devils Peak in de brand stond. Was een zeer heftige bosbrand. Mooi om te zien, maar zielig voor de dieren die daar gevangen zaten (was een soort van park daar). Uiteindelijk heeft de taxi ons naar huis gebracht, maar ja als echte ramp toeristen zijn we natuurlijk daarna mooi met de eigen auto die kant weer op gegaan om foto’s te maken. Bleek de volgende dag dat er ongeveer 300 hectare de lucht in gegaan is. Gelukkig is de brand niet helemaal tot aan de tafelberg gegaan en ook gelukkig is dat ik en Sander Devils Peak maandag hadden beklommen (en nee, ik was niet de aanstichter).

 

Woensdag was het dan eindelijk zover. Mijn auto zou gebracht worden. Ik had maandag hier al over gebeld met het verhuurbedrijf en die zeiden dat ze woensdag konden leveren en ook voor een mooi prijsje. Ik moet zeggen, het is een coole auto. Dikke mercedes met automaat, stuurbekrachtiging en hij zag er goed uit. Het is een bruine kleur, maar ja dat maakt het niet minder leuk. Is wel even wennen om zo’n dikke bak te besturen, maar wel lache. De foto ervan probeer ik zo snel mogelijk online te zetten.

 

Donderdag was de dag dat ik een jaartje wijzer ben geworden (kuch kuch). Die avond stond op het menu een Amerikaanse braai, of wel je moet je eigen eten en drinken mee nemen. Het enige dat ik zelf heb ingekocht voor iedereen was het stokbrood met kaasjes en de salade. Was uiteraard weer een culinair hoogstandje van mij met eigen gemaakte knoflooksaus en kerriesaus. De salade die we hadden was een kip salade waar iedereen nog zelf extra’s op kon toevoegen, zoals verse ananas, tomaat, komkommer e.d. Super gewoon. Die avond waren we met 16 man. Niet te groot, maar wel zeer gezellig. Het was dan ook lekker laat geworden. Van de huisgenootjes had ik nog een T-shirt gekregen (zal ik wel even een foto van maken) en 2 flessen wijn. Was uiteraard zeer gewaardeerd (thanx guys). Had die dag nog geen kaartjes gekregen (behalve de elektronische), maar die kwamen een dagje later. Dus iedereen bedankt.

 

Hoewel het donderdag vrij laat was geworden, moest ik er vrijdag vroeg uit om mijn visum aan te vragen. Het visum dat ik had is goed voor 3 maand, maar ik blijf 6 maand dus heb ik een andere nodig. Dus vrijdag in de auto naar het centrum. Eenmaal in het gebouw eerst een formulier invullen en de nodige papieren afgeven natuurlijk. Maar beleefdheid kennen ze daar niet volgens mij. Was zeer raar gegaan en het is mij nog steeds onduidelijk wat de hele procedure eigenlijk is, maar nadat ik alles had ingeleverd kan ik volgens mij na twee weken een stempel gaan halen voor in het paspoort. Voor de rest van de dag hebben we in de middag Lion’s Head beklommen. Is op een kleinere berg dan de anderen, maar ik voelde het nog van de andere klim dus ik was redelijk snel kapot. Uiteraard hebben we daarna lekker gegeten in Camps bay. Lekker aan de boulevard een biertje drinken na die inspanning met een heerlijke lunch. Die avond lekker wezen stappen eerst in Camps bay, maar daarna aan de andere kant van de stad in Clearmont. Was wel weer gezellig.

 

Zaterdag eerst eens maar uitslapen. In de middag zijn we naar het centrum gegaan om mijn T-shirt om te ruilen voor een andere maat en een cadeau te kopen voor Jens die jarig was. Tja, als je eenmaal in de stad bent en je hebt alles al gedaan wat je wou doen dan moet je gewoon even op het terras zitten onder het genot van een cocktail. Helaas was het ook nog happy hour dus ja wat moet je dan?? Gewoon doorgaan natuurlijk!! Na een paar cocktailtjes zijn we maar wezen eten in de stad (hoewel er eigenlijk een braai was bij Jens). Was zeer lekker uiteraard. Uiteindelijk zijn we terug gegaan naar huis om het feestje voort te zetten bij Jens thuis. Lekker gezellig weer natuurlijk. Ik was dan ook gesloopt na zo’n dag dus voor mij was de pret over. De andere mensen zijn nog wezen stappen, maar ik lag lekker in mijn nestje.

 

Zondag was de dag van relaxen en aan het strand liggen. Heerlijk niets doen en niet naar de klok kijken. We waren dan ook tegen 9 uur in de avond thuis. Iedereen kapot van het niets doen dus na een halve liter thee was het tegen 22.30 ook stil in het huis.

 

Nou dat was de week weer. Een lekker lang verhaal, maar ja er was ook veel gebeurd. Tot volgende week maar weer.

Foto’s

2 Reacties

  1. Esther B:
    23 maart 2009
    Hoi Melvin,

    Hier een update uit het hoge Noorden. Je "ex- team" heeft de reis naar Sint Petersburg gewonnen. 10 mei gaan we 4 dagen heen. Jij ook bedankt voor je inbreng en jammer dat je niet meegaat.
    Maar jij vermaakt je daar ook prima zo te lezen ; )

    Groeten,
    Esther en de rest van het team hierzo.
  2. Erwin, Andrea en Elin:
    24 maart 2009
    Leuk verhaal weer, heb de foto's inmiddels ook gezien, zag er weer leuk uit. Dus toch eindelijk een stageopdracht, dat werd ook wel eens tijd, nu de herfst begint is het zonnen straks toch voorbij..... en wat moet je dan nog doen?
    By the way: hoezo niet mee naar St. Petersburg, kan school niet even een ticket voor je regelen......win je ook eens wat, kun je niet mee.....bijzonder ;-)